Přízemní budova moderních garáží pro parkování 45 vozidel byla postavena v roce 1932 na ulici Vincenze (Čeňka) Brandla. Součásti provozu prvního parkovacího domu v Ostravě byl také obchod s náhradními díly a benzínová pumpa umístěná před garážemi. 

Budova je obdélníkového půdorysu o rozměru 100 x 30 metrů a původně měla mít nadstavbu dalšího patra, ale k tomu – zřejmě z důvodů probíhající hospodářské krize – nikdy nedošlo.

Moderní garáže byly propojené se servisním oddělením, které poskytovalo dokonalé ošetření i údržbu automobilu pod jednou střechou. 

„K umývání vozů zde byl připraven vysokotlaký stříkací aparát, neboť moderní mytí předpokládá především důkladné vystřikování. K promazávání a ošetření spodku přistupuje se teprve po umytí. Není správné vůz promazávati, aniž by byl dříve důkladně vodou vystříkán. Dobrá autoslužba normálně promazává vysokotlakovými aparáty pod tlakem kol 500 atm. Proto bývají dílny vybaveny automatickými kompresními aparáty, neboť k moderní autoslužbě jest třeba vzduchu a opět vzduchu. Užívá se jej nejen k plnění pneumatik, k promazávání, lakování, olejovým a petrolejovým lázním, ale i k sušení, vyrovnávání nádrží a podobně. Po promazání ošetřuje se spodek a péra. Pro každý účel tu najdete jinou pistol. Společnost United Service Garage Association studovala různé metody ošetření tak, že její stanice jsou skutečně prvotřídně informovány o všem moderním, účelném a osvědčeném,“ píše dobový tisk.

Objekt byl v roce 1945 zkonfiskován jako německý majetek. Nyní v budově sídlí prodejna automobilů. 

Garáže Standard na Brandlově ulici
Parkovací místa v garážích Standard na Brandlově ulici v roce 1933 (kolorovaná dobová fotografie)
Promazávání čepů v garážích Standard na Brandlově ulici v roce 1933 (kolorovaná dobová fotografie)
Promazávání čepů v garážích Standard na Brandlově ulici v roce 1933 (kolorovaná dobová fotografie)

Zdroje a další informace:

  • časopis Pestrý týden, 7/1 1933
  • https://encyklopedie.ostrava.cz/home-mmo/?acc=profil_domu&load=38